Logo
تاریخ : دوشنبه 16 ارديبهشت 1398
کد 31

صنعت نساجی و پوشاک، فرصت یک جهش بزرگ را دارد

صنعت نساجی و پوشاک، فرصت یک جهش بزرگ را دارد

جهش صنعت نساجی و پوشاک
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی، در جلسه ای که با حضور انجمن ها و تشکل های صنعت نساجی و پوشاک برگزار شد گفت: مشکلات به وجود آمده در اقتصاد کشور در کنار همه زحمت ها و تنگناهای که برای تولید کشور ایجاد کرد اما برای صنعت نساجی و پوشاک به یک فرصت تبدیل شده است.
زرندی گفت: چند صنعت در سال رونق تولید برای ما اهمیت ویژه دارد که صنعت نساجی و پوشاک از جمله صنایع اولویت دار وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 98 است و ما مصمم به رفع موانع این صنعت برای توسعه آن هستیم.
معاون طرح و برنامه افزود: یکی از اهداف مهم سال رونق تولید ، توجه به بازار صادراتی با اولویت کشورهای همسایه می باشد و این صنعت نیز باید برای صادرات گام بردارد.
وی در خصوص مشکلات این صنعت از جمله، کمبود نقدینگی، مالیات ، بازسازی و نوسازی صنایع تأکید کرد: در غالب تبصره 18 قانون بودجه برای نوسازی و بازسازی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ، تسهیلاتی در نظر گرفته شده که با توجه به اهمیت نساجی و پوشاک،این واحدها در اولویت دریافت قرار خواهند گرفت.
وی گفت: استراتژی توسعه صنعت نساجی و پوشاک که با همکاری تشکل ها و انجمن ها تدوین شده به زودی ابلاغ می شود تا این صنعت با نقشه راه مشخص حرکت نماید.

منبع خبر: سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت


 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 16 ارديبهشت 1398
  • توسط مدير سايت گروه مهندسی نساجی دانشگاه بناب
  • تعداد بازدید 143