Logo
تاریخ : پنجشنبه 2 آذر 1402
کد 155

گروه مهندسی نساجی دانشگاه بناب برگزار کرد

جشن دهمین سالگرد تاسیس رشته مهندسی نساجی در دانشگاه بناب و جلسه معارفه دانشجویان جدید الورود

جشن دهمین سالگرد تاسیس رشته با حضور صنعتگران، دانشجویان و دانش آموختگان







جشن دهمین سالگرد تأسیس رشته مهندسی نساجی در دانشگاه بناب و همایش معرفی رشته برای دانشجویان جدیدالورود صبح روز چهارشنبه یکم آذرماه 1402 در سالن علامه طباطبایی دانشگاه بناب با حضور اساتید، دانشجویان، دانش آموختگان و جمعی از صنعتگران استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
 
جشن دهمین سالگرد تاسیس رشته مهندسی نساجی

مدیرگروه مهندسی نساجی ضمن تبریک دهمین سالگرد تأسیس رشته مهندسی نساجی در دانشگاه بناب و خوش آمد گویی به دانشجویان جدیدالورود و صنعتگران میهمان در جلسه، به بیان اجمالی سابقه تأسیس این رشته در مؤسسات علمی کشور و فعالیت­ های آموزشی و پژوهشی گروه پرداختند. دکتر کمالی مقدم، عنوان نمودند دانشگاه بناب پنجمین دانشگاه دولتی پس از دانشگاه امیرکبیر تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه یزد و دانشگاه گیلان است که در سال 1392 به منظور تربیت نیروی متخصص و ماهر در رشته مهندسی نساجی فعالیت خود را آغاز نمود. ایشان افزودند امروز شاهد گسترش پذیرش دانشجو در رشته مهندسی نساجی در دانشگاه های کشور هستیم به طوری که در دهه اخیر دانشگاه رازی کرمانشاه و دانشگاه صنعتی ارومیه نیز به جمع دانشگاه­ های برخوردار از این رشته پیوسته ­اند. در حال حاضر دانشجویان رشته مهندسی نساجی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (گرایش فناوری) در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و در سال آینده گرایش الیاف در مقطع کارشناسی ارشد نیز به سامانه آموزشی گروه افزوده خواهد شد.

مدیرگروه مهندسی نساجی از فعالیت­ های پژوهشی و صنعتی همکاران خود تشکر نمودند و بیان کردند که گروه مهندسی نساجی دانشگاه بناب از شش عضو هیئت علمی متشکل شده است که در حال حاضر سه عضو دارای رتبه علمی دانشیاری و دو عضو دیگر در شرف ارتقا به رتبه دانشیاری هستند. ایشان ضمن تشکر از همکاری صنعتگران و انجمن تخصصی نساجی استان در خصوص بازدیدهای صنعتی و کارآموزی دانشجویان، اظهار امیدواری کردند که این همکاری­ ها در انجام پروژه­ های تحقیقاتی صنعتی، راه اندازی و ارتقا واحدهای تحقیق و توسعه و کنترل کیفیت محصولات شرکت ­ها نیز محقق شود.
در ادامه این مراسم، آقای دکتر علی حاجی بدلی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بناب در سخنانی با اشاره به لزوم همکاری صنعت و دانشگاه، اظهار داشتند: امسال طرح بورسیه صنعتی دانشجویان برای برخی از رشته ­های فنی و مهندسی در دانشگاه بناب اجرایی شده است و ابراز امیدواری کردند تا صنایع نساجی استان نیز در این طرح مشارکت کنند و دانشجویان مستعد این رشته را مورد حمایت خود قرار دهند.
 
در ادامه این مراسم، آقای مهندس محمدزاد بزمی به‌عنوان نماینده صنعت، ضمن تبریک دهمین سالگرد تأسیس رشته و تشکر از مهمانان برای حضور گرمشان، دقایقی به سخنرانی پرداختند. ایشان خاطرنشان کردند که امروز، روز استفاده از فرصت­ها و خلأها است. این خلأ می‌تواند در صنعت یا مباحث پژوهشی باشد و دانشجویان باید دنبال این فضاهای ممکن برای تولید محصول یا انجام تحقیقات پژوهشی باشند. مدیرعامل شرکت حوله بالاست افزودند: امروزه علی‌رغم مشکلات اقتصادی موجود در کشور، فرصت­ های فراوانی برای کار و اشتغال وجود دارد. ایشان اضافه کردند که باتوجه‌به علایق شخصی و شرایط کاری به کشورهای متعددی مسافرت نمودم و به این نتیجه رسیدم که بهترین جا برای سرمایه­ گذاری و اشتغال، کشور عزیزمان ایران است و در این کشور می­ توان با برخورداری از دانش فنی و مهندسی خیلی سریع پیشرفت کرد.
 
سخنران بعدی جناب آقای مهندس اکبر برق لامع، پسر ارشد حاج جواد برق لامع اولین بنیان‌گذار صنعت حوله در ایران بودند که ضمن ابراز خوشحالی از وجود رشته مهندسی نساجی در دانشگاه بناب، خطاب به دانشجویان عنوان نمودند که امروز صنعت به شما دانشجویان عزیز نیاز دارد و امیدوارم در آینده نزدیک، شما یکی از صنعتگران و کارفرمایان موفق این منطقه باشید. ایشان از نحوه راه‌اندازی اولین تولید حوله با نام حوله‌بافی جوادی توسط مرحوم پدرشان در سال 1308 در سن 16 سالگی با یک دستگاه چوبی ساده در تبریز گفتند و خاطر نشان کردند که امروز شما دانشجویان عزیز باید بر توانایی­ های خود متمرکز شوید و به خود اعتقاد داشته باشید و به جای فکر کردن به مهاجرت، برای خود و دیگران اشتغال ایجاد کنید و ایران را آباد کنید. ایشان در پایان سخنان خود ضمن تشکر از برگزاری این مراسم و دعوت از صنعتگران برای حضور در جمع دانشجویان و دانشگاهیان، کتابی نفیس از تاریخچه صنعت حوله و شرکت حوله برق لامع به گروه مهندسی نساجی اهدا نمودند.
 

پخش ویدئوهایی از معرفی رشته مهندسی نساجی، فرایندها و کاربردهای این رشته، تجلیل از اساتید مدعو گروه و دانشجویان برتر دوره ­های مختلف، از دیگر برنامه­ های این مراسم بود. گفتنی است در این مراسم، یاد و خاطره استاد فقید دانشگاه دکتر نادر رجبی فام از اساتید مدعو گروه مهندسی نساجی با قرائت فاتحه و صلوات گرامی داشته شد.
پس از مراسم تقدیر از دانشجویان و اساتید مدعو، آقای مهندس اکبر برق لامع به نمایندگی از جمع کیک ده‌سالگی گروه مهندسی نساجی دانشگاه بناب را برش زدند.
 
 
 در پایان مراسم، صنعتگران از امکانات و تجهیزات موجود در آزمایشگاه گروه مهندسی نساجی دیدن کردند و در مورد نحوه تعامل بیشتر صنعت و دانشگاه به بحث و گفتگو پرداختند.
 
 
آلبوم تصاویر دهمین سالگرد تاسیس رشته

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 2 آذر 1402
  • توسط مدير سايت گروه مهندسی نساجی دانشگاه بناب
  • تعداد بازدید 234